machiavelli.ro

administratie.ro

edumanager.ro

medicalmanager.ro

mineritmodern.ro

directorit.ro

   News / Vineri, 12 Iulie 2013

„Generaţia BAC 2013”, dependentă de Facebook şi puţin ataşată de mărcile autohtone

tineri_smartphone.jpgConform unei analize realizate de Rogalski Damaschin PR pe baza cercetărilor online desfăşurate pe platforma iVox.ro, tinerii care au susţinut examenul de Bacalaureat în 2013 sunt dependenţi de Facebook, ar evita competiţia pentru a accede în învăţământul universitar, învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, sunt puţin ataşaţi de mărcile autohtone, dar sunt mai orientaţi către mişcare şi un stil de viaţă sănătos.
La studiul realizat în primele şase luni ale anului au participat peste 2.000 de tineri cu vârsta de 18 ani.

„Radiografia «Generaţia BAC 2013» arată diferenţe importante în atitudinile şi convingerile despre învăţare şi carieră faţă de respondenţii care au susţinut acest examen în anii anteriori, unele fiind explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care aceşti tineri le au la dispoziţie pentru a se inspira şi a avea succes în viaţă. Am făcut această analiză pentru a vedea câte dintre miturile care circulă despre candidaţii de la examenul de maturitate sunt adevărate, dar şi pentru a afla motivatiile lor“, spune Eliza Rogalski, Founding Partner Rogalski Damaschin Public Relations.

„Generaţia BAC 2013” consideră că diploma de facultate este indispensabilă pentru găsirea unui loc de muncă suficient de bine plătit (64,7%). Procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, în opinia lor, înscrierea pe bază de dosar (33%, aproape dublu faţă de cei care au susţinut examenul de maturitate înaintea lor, respectiv 17,5%), proba scrisă (39,8%, cu aproape o treime mai puţin decât generaţiile anterioare, respectiv 61,7%) şi interviul (21,6%). Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucureşti (39%), urmat de Cluj-Napoca (32,5%) şi Iaşi (18,2%).

Aceşti tineri apreciază cursurile online ca fiind o metodă foarte bună de a învăţa şi au urmat cel puţin o dată o astfel de formă de instruire (53,57%). Ei cred în mai mare măsură decât ceilalţi respondenţi că prezenţa în mediul online le poate influenţa cariera (68,2% dintre cei care au împlinit anul acesta 18 ani, faţă de 58,8% la generaţiile anterioare). Ei au încredere în managerii tineri (63,9%) şi consideră că e important să ai un brand personal, însă doar în anumite domenii de activitate (57,7%).

53,3% dintre respondenţi declară ca Facebook este platforma de socializare utilizată cel mai des, urmată de Yahoo Messenger (27,2%), Skype (7,6%), Twitter (6,5%) şi altele. Spre deosebire de ceilalţi, „Generaţia BAC 2013” are în proporţie mai mare două conturi active pe platformele de socializare (31,3% în cazul adolescenţilor care au împlinit anul acesta 18 ani faţă de 24,9% în cazul celorlalţi respondenţi). În același timp 96.5% dintre tineri consideră că oamenii acordă o importanță prea mare rețelelor sociale și peste jumătate recunosc că deseori simt că pierd controlul timpului petrecut pe Internet. Un procent cu 10% mai ridicat decât în cazul celorlalţi respondenţi au declarat că nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36.5% folosesc cel puţin o dată pe zi o aplicaţie.

Tinerii care au 18 ani cumpără branduri alimentare româneşti în proporţie semnificativ mai mică decât cei din generaţiile anterioare (31,8% faţă de 56,2%), iar aproape jumătate dintre ei declară că le este indiferent ce fel de branduri cumpără. „Generaţia BAC 2013” nu şi-ar face cumpărăturile zilnice online (56%), e mare amatoare de promoţii iar 91,07% declară că îşi schimbă decizia de cumpărare în faţa raftului datorită unei reduceri la un anumit produs.

„Generaţia BAC 2013” are un sentiment de mândrie privind apartenenţa europeană într-o măsura mai mare decât generaţiile anterioare (77% faţă de 69,1%). În acelaşi timp, consideră că stilul lor de viaţă este mai bun decât al majorităţii oamenilor pe care îi cunosc (61,02%), cu o treime mai mult decât respondenţii din generaţiile anterioare (42,6%). Tinerii care au 18 ani declară că practică cel puţin 30 de minute de mişcare în fiecare zi, în proporţie semnificativ mai mare decât generaţiile anterioare (45,5% faţă de 26%). De asemenea, ei consideră într-o masură mai mare decât generaţiile anterioare că lumea showbizului ne influenţează percepţia asupra frumuseţii (58,8% faţă de 41% în cazul respondenţilor cu vârsta mai mare decât ei).

Alte articole din News



 
Newsletter

Idei pentru Lideri
Citate de Abraham Lincoln pentru comunicatori lincoln_abraham.jpg
Cel mai cunoscut preşedinte al Statelor Unite din secolul al XIX-lea, Abraham Lincoln, a fost izvor de inpiraţie pentru mulţi comunicatori timp de aproape două secole.
Pentru a aminti de înţelepciunea celui care a spus că “Votul este mai puternic decât glonţul”, PR Daily a “tradus” câteva dintre citatele care-l au ca autor pe cel de-al 16-lea preşedinte american.
Citatul saptamanii
Henry Ford - “Când totul pare a-ţi fi împotrivă, aminteşte-ţi că avionul decolează împotriva curentului, nu pe direcţia lui”
ford_henry.jpg
Interviu
Jacques Séguéla: “Publicitatea este o meserie a iubirii, nu o meserie a banilor” seguela_jacques.jpg
Jacques Séguéla, cunoscut drept guru-ul publicităţii franceze, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, că publicitatea nu este o meserie care are drept scop banii, ci este un domeniu al iubirii şi pasiunii pentru creativitate.
Cu câteva zile înainte de a împlini 80 de ani, Séguéla a participat la Forumul de Afaceri Regional Franţa - Europa de Sud-Est care s-a încheiat miercuri la Bucureşti.
Cartea saptamanii
”Cei care schimbă”: o carte despre cum gândesc, decid și acționează antreprenorii români care au reușit în lupta cu multinaționalele cei-care-schimba.jpg
”Cei care schimbă”, noua apariție editorială de la Publica, este prima carte care vorbește despre mecanismele și procesele de decizie ale primei generații de antreprenori români de după deșertificarea comunistă.
Mona Dîrțu și Andreea Roșca desăvârșesc cei 20 de ani petrecuți în presa de business cu o carte care desparte apele mediului de afaceri din România. ”Cei care schimbă” jocul ne prezintă poveștile acelor antreprenori români care au ales lupta în detrimentul cârdășiei, atenția pentru clienți în schimbul contractelor cu statul și pasiunea în locul șmecheriei. Istoriile City Grill, MedLife, Betty Ice, Dedeman, Fan Courier, Mobexpert și Bitdefender sunt cele care țes zestrea ADN-ului antreprenorial românesc de calitate.
Site-ul saptamanii
Portal EURES va fi lansat în 2014 EURES_new_website.jpg
EURES, portalul dedicat mobilităţii europene pentru ocuparea forţei de muncă, va fi supus unei transformări la începutul anului 2014.
Portalul va avea o nouă aplicaţie „CV Online”, funcţii de căutare îmbunătăţite, un nou design grafic şi de interacţiune şi va fi mai uşor de folosit.
das-instalatii.ro

Afisari
counter