machiavelli.ro

administratie.ro

edumanager.ro

medicalmanager.ro

mineritmodern.ro

directorit.ro

   News / Vineri, 10 Mai 2013

Românii şi dependenţele

dependenta_internet.jpg69.3% dintre români s-au confruntat sau se confruntă cu cel puţin o dependenţă, se arată în studiul “Adicțiile la români”, desfășurat pe platfoma iVox.ro, în luna martie, la nivel naţional, pe un eșantion de 10.170 respondenți.
Peste o treime din populația studiată (34.66%) recunoaște că are o problemă de dependență față de tutun, adicția față de Internet sau computer este aproape la fel de frecvent întâlnită ca și dependența față de fumat (31.82%), iar pentru o aproape o cincime din eșantion (17.92%) vizionarea programelor TV (seriale/ filme/ show-uri etc.) reprezintă o adicție.

Întrebaţi dacă îi afectează comportamentul sau comportamentele de care sunt dependenţi, două treimi (66.5%) susţin că respectivele comportamente le afectează viața. Dependențele îi afectează pe respondenți pe mai multe planuri, dar în special dăunează calității vieții în general (52.1%), apoi, 43.38% susţin că îi afectează atât din punct de vedere psihic (43.38%) cât și fizic (43.09%).

Dependențele afectează oamenii și pe planul social și al relațiilor (37.06%) dar și a performanței în general (24.45%). Mai mult de o treime din respondenți (38.5%) susţin că dependenţele lor îi afectează pe cei din jur, iar, 39.27% sunt de părere contrarie.

Studiul arată că majoritatea persoanelor au încercat cel puțin o dată să elimine o adicție, dar nu au reușit (38.21%), iar 6.55% au reușit dar, au înlocuit comportamentul cu o altă adicție.

O parte semnificativă dintre respondenți au reușit să renunțe la cel puţin o adicţie (32.53%), iar 9.86% îşi doresc asta, dar nu au încercat până în momentul de faţă. Pe de altă parte, există și persoane care nu au încercat niciodată să elimine un comportament de care sunt dependente, dar nici nu își doresc acest lucru.

Dintre persoanele care au intenționat să elimine sau au eliminat o adicție peste jumătate nu au apelat și nici nu ar dori să recurgă la ajutor specializat (53.69%). O treime (33.07%), din contră, deși nu au încercat, ar dori să apeleze la ajutor specializat pentru a renunța la o adicție. Aproximativ 13% susțin că au beneficiat de ajutor specializat pentru a renunța la o dependență: 6.01% consideră că suportul nu i-au ajutat pentru a depăși adicția, iar 7.24% declară că au fost ajutați să renunțe la un comportament nedorit.

Peste trei sferturi dintre respondenţi (78.2%) susţin că în România nu există tratament suficient pentru tratarea dependenţelor şi doar 21.8% susţin că există tratament suficient.

Cele mai nocive dependențe sunt considerate a fi cele chimice și farmaceutice: alcool, droguri, tutun, sedative, somnifere etc. (87.71%). Mai puțini sunt cei care sunt de părere că adicțiile non-chimice precum cele care implică jocurile de noroc, sexul, dragostea, munca, Internetul sau shoppingul, sunt mai dăunătoare decât celelalte categorii (8.08%). Adicțiile alimentare sunt considerate a fi nocive de către 4.2% dintre participanții cercetării.

iVox.ro este o platformă de cercetare online dezvoltată de agenția clujeană MindMagnet, care își propune să răspundă atât nevoilor companiilor de a-și cunoaște mai îndeaproape potențialii clienți și dorințele acestora, cât și nevoilor publicului de a-și face auzită și ascultată opinia vis-a-vis de diferite aspecte ale vieții.

Alte articole din News



 
Newsletter

Idei pentru Lideri
Citate de Abraham Lincoln pentru comunicatori lincoln_abraham.jpg
Cel mai cunoscut preşedinte al Statelor Unite din secolul al XIX-lea, Abraham Lincoln, a fost izvor de inpiraţie pentru mulţi comunicatori timp de aproape două secole.
Pentru a aminti de înţelepciunea celui care a spus că “Votul este mai puternic decât glonţul”, PR Daily a “tradus” câteva dintre citatele care-l au ca autor pe cel de-al 16-lea preşedinte american.
Citatul saptamanii
Henry Ford - “Când totul pare a-ţi fi împotrivă, aminteşte-ţi că avionul decolează împotriva curentului, nu pe direcţia lui”
ford_henry.jpg
Interviu
Jacques Séguéla: “Publicitatea este o meserie a iubirii, nu o meserie a banilor” seguela_jacques.jpg
Jacques Séguéla, cunoscut drept guru-ul publicităţii franceze, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, că publicitatea nu este o meserie care are drept scop banii, ci este un domeniu al iubirii şi pasiunii pentru creativitate.
Cu câteva zile înainte de a împlini 80 de ani, Séguéla a participat la Forumul de Afaceri Regional Franţa - Europa de Sud-Est care s-a încheiat miercuri la Bucureşti.
Cartea saptamanii
”Cei care schimbă”: o carte despre cum gândesc, decid și acționează antreprenorii români care au reușit în lupta cu multinaționalele cei-care-schimba.jpg
”Cei care schimbă”, noua apariție editorială de la Publica, este prima carte care vorbește despre mecanismele și procesele de decizie ale primei generații de antreprenori români de după deșertificarea comunistă.
Mona Dîrțu și Andreea Roșca desăvârșesc cei 20 de ani petrecuți în presa de business cu o carte care desparte apele mediului de afaceri din România. ”Cei care schimbă” jocul ne prezintă poveștile acelor antreprenori români care au ales lupta în detrimentul cârdășiei, atenția pentru clienți în schimbul contractelor cu statul și pasiunea în locul șmecheriei. Istoriile City Grill, MedLife, Betty Ice, Dedeman, Fan Courier, Mobexpert și Bitdefender sunt cele care țes zestrea ADN-ului antreprenorial românesc de calitate.
Site-ul saptamanii
Portal EURES va fi lansat în 2014 EURES_new_website.jpg
EURES, portalul dedicat mobilităţii europene pentru ocuparea forţei de muncă, va fi supus unei transformări la începutul anului 2014.
Portalul va avea o nouă aplicaţie „CV Online”, funcţii de căutare îmbunătăţite, un nou design grafic şi de interacţiune şi va fi mai uşor de folosit.
das-instalatii.ro

Afisari
counter